Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!
  • Forum
  •  » Svenska
  •  » Nationella prov svenska som andraspråk 3

Nationella prov svenska som andraspråk 3

JuliaGreenEyes
Medlem

Registrerad: 2015-02-03

Nationella prov svenska som andraspråk 3

Hej!

Gjorde den skriftliga delen av nationella provet igår i svenska som andraspråk 3, men p.g.a stress och ångest som jag får vid provtillfällen lyckades jag inte få något vettigt ur mig, och jag kommer att få F som betyg på den delen. Jag har dock bara fått A på alla moment i kursen hittills, och undrar om någon har erfarenhet av sådana fall, någon som kanske vet vilka konsekvenser detta kommer medföra. Jag vet att man får F som slutbetyg i kursen om man missar själva provet, men vad händer om man får F? Kommer jag få F som slutbetyg i kursen, eller kommer detta kanske att sänka mitt betyg?
Det kommer nog ta några dagar innan alla prov rättas och man får resultatet, så det vore skönt att se vad andra tycker/vet.
Får nämna att jag läser kursen på komvux, i fall det är någon skillnad mellan det och gymnasieskolan.

Tack på förhand! :)

Leffesmamma
Avstängd

Registrerad: 2016-05-19

Re: Nationella prov svenska som andraspråk 3

Hej,
Hur gick det? Vad har du fått för betyg?

• Forum
  •  » Svenska
  •  » Nationella prov svenska som andraspråk 3

Sidfot