Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Tolka dikter

Memerize
Medlem

Registrerad: 2014-11-05

Tolka dikter

Någon som är bra på att tolka dikter eller åtminstone försöka? Har 4 dikter som jag gärna skulle vilja ha lite tankar om. Tack på förhand smile

-----------

Säg till om jag stör,
sa han när han steg in,
så går jag med detsamma.

Du inte bara stör, svarade jag,
du rubbar hela min existens.
Välkommen

- Eeva Kilpi

Han Ville Ha Dej Så Intensivt
Att Hann Högg Av Sej
Alla Fingrar

& Slog Ditt Telefonnummer Med Tungan

Nu Hör Han Hela Tiden
Ditt Underbara Skratt

- Bruno K. Öljer

en trappuppgång med portkod ett två tre fyra som om det skulle hjälpa pannkaksos från brevinkastet mina tröjor mellan dina och tandborstar som snuddar obäddade
minnen i tussar på hallmattan snälla säj vadsomhelst
men inte gå snälla säj inte

- Åsa Ericsdotter

Världen
Hela skiten
Alla dimensioner

Fast nu är det bara du och jag här

- Anna Liljedal

Memerize
Medlem

Registrerad: 2014-11-05

Re: Tolka dikter

Bump 😁

fkarlsson
Medlem

Registrerad: 2016-04-27

Re: Tolka dikter

Alla tolkar ju texter olika, det är det som är grejen med analyser. Mina tolkningar, tankar och känslor är däremot följande:

1: Temat är kärlek, han är orolig att hon inte vill ha honom, att han bara stör och är i vägen. Att hon klarar sig utom honom. Det visar sig däremot att hon är kär i honom och vill ha honom i sitt liv för hon är upp över öronen förälskad.

2: Någon som gör vad som helst för personen den älskar och vad som än händer så kommer den göra allt för den om det är så det sista han/hon gör.

3: Jag tycker det känns som ett uppbrott av något slag. T.ex. ett förhållande som tagit slut eller en person som på något vis försvunnit. Det är inte som det brukar vara, det är tomt och allt känns fel. Personen som det handlar om vill inte att saker ska förändras, den som blir "lämnad".

4: Det spelar ingen roll vad som händer runt omkring för det finns bara dem två. Världen kan stå i lågor, allt kan rasa och det kan vara fullkomligt kaos, men det spelar ingen roll så länge de har varandra.

Sidfot