Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

[ÅK 7]Hur slipper jag D?

linneakristensson
Medlem

Registrerad: 2015-11-18

[ÅK 7]Hur slipper jag D?

Hej, i no ämnena får jag alltid slutbetyget D. Även om mina labbar, rapporter och prov känns och har bekräftats vara på en högre nivå.  Hur kan jag få ett högre betyg och hur kan jag plugga på proven bättre?
Tips? ;/

Förresten vad är era bästa plugg tips (inom allt) och vad anser ni är ett bra betyg / dåligt.

kwame
Medlem

Registrerad: 2012-03-26

Re: [ÅK 7]Hur slipper jag D?

Underkänt är dåligt betyg. Resten tycker jag är OK, beror ju helt på ambitioner.
Bästa pluggtipset är att studera när man är pigg och fräsch samt inte är stressad. Ska man läsa något och sitter och tänker på något annat man vill göra så kommer inte speciellt mycket fastna. Blir väldigt ineffektivt.

Högre betyg kan du få om du pluggar vid sidan av skolan. Bara nöta på med massa uppgifter så ska du se att du kommer lära dig massor. Många går vidare när de inte förstår ett tal, sitter man hemma kan man ta sig tid att förstå allt bakom varför de gör som de gör, och då får man en helt annan förståelse.

SCRM666
Medlem

Registrerad: 2013-06-09

Re: [ÅK 7]Hur slipper jag D?

Det kan också vara bra att prata med lärarana, säg att du vill nå ett högre betyg så kommer de hjälpa dig med detta genom att visa vad du behöver lyfta och bli bättre på och ni kan gå igenom gamla prov eller läraren ringar in vilka uppgifter i boken som du borde lägga mest tid på.

Sidfot