Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Är det värt att gå på su's forsarskola?

Divergent
Medlem

Registrerad: 2015-07-14

Är det värt att gå på su's forsarskola?

Som rubriken lyder, är det värt att gå på deras forskarskola på sommarlovet? Det verkar vara intressant att labba men blir lite avskräckt från tanken att behöva leverera en rapport på 10 sidor helt själv o.o. Föreläsaren som var på vår skola sa att man kanske kunde använda det som ett gymnasiearbete och då undrar jag om det är bättre att jag gör mitt "gymnasiearbete" på sommaren helt själv eller göra det i grupp på ordinarie tid med någon i min klass. Om jag väljer att vara jobba i grupp, betyder det att texten måste vara dubbelt så långt? Och om jag skriver gymnasiearbetet med en person i min klass tror ni det blir lättare/roligare än att göra det själv på sommarlovet? Jag vill helt enkelt ha fördelar och nackdelar med att skriva gymnasiearbetet och om det är värt att gå på forskarskolan.

Guardian95
Medlem

Registrerad: 2015-05-28

Re: Är det värt att gå på su's forsarskola?

Ja, absolut! Du får en chans att göra något helt otroligt. Och bli inte rädd av det de kräver, deras mål är att öka forskar intresset, och inte att trycka ner elever.

Edit: Youtube klipp: https://www.youtube.com/watch?v=Z8r61PRKqTE

Senast redigerat av Guardian95 (2016-02-25 22:54)

Divergent
Medlem

Registrerad: 2015-07-14

Tack har kollat på videoklippet men jag undrar fortfarande om det där med gymnasiearbetet. Tycker ni det är bra att jag gör det på sommarlovet och det kommer "bara" vara 10 sidor så tror ni jag kommer behöva tillägga mer utöver det jag kommer skriva på deras sommarskola?

Luft
Medlem

Registrerad: 2014-09-18

Googlade på det där och det verkade vara något med 2015 det ända jag såg. Eller kan man ansöka i år också?

A complicated thing is just a bunch of simple things put together.

Galileo
Medlem

Registrerad: 2015-09-16

Synd att jag inte upptäckte detta när jag gick i tvåan. Är det någon som vet om det finns något liknande för de naturelever som tar studenten till sommaren?

Luft
Medlem

Registrerad: 2014-09-18

Galileo vet du möjligtvis var man ansöker? jag hittar inte!

A complicated thing is just a bunch of simple things put together.

oggih
F.d. moderator

Registrerad: 2008-02-29

Galileo skrev:

Synd att jag inte upptäckte detta när jag gick i tvåan. Är det någon som vet om det finns något liknande för de naturelever som tar studenten till sommaren?

http://ki.se/utbildning/sommarforskarsk … asieelever

Svarar inte på uppgiftsfrågor via PM.
Naturvetenskap.org, gratis information inom matematik, fysik, kemi och biologi.
För högstadie-/gymnasieelever: sommarforskning och vetenskapstävlingar.

Naturvetenskap98
Medlem

Registrerad: 2015-01-01

Det kommer en kille till ens skola och han har med sig papper som man skriver sitt namn på om man vill söka.

Naturvetenskap98
Medlem

Registrerad: 2015-01-01

Och de lottar ut ca 5 personer från varje skola som får vara med.

Sidfot