Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Orolig inför NP?

cashaoo
Medlem

Registrerad: 2015-01-27

Orolig inför NP?

Hej!

Jag känner mig lite rädd inför de nationella proven.

Något som är skrämmande är att jag alltid glömmer det jag lär mig och det är ju så att NP i t.ex. nian gäller f.r.om det du lärt dig i, sjuan och åttan och när jag väl lär mig ngt så kommer jag glömma det till vi har NP i nian.

Senast redigerat av cashaoo (2016-12-12 10:36)

It’s okay to not know, but it’s not okay to not try!

Teknik314
Medlem

Registrerad: 2014-09-13

Re: Orolig inför NP?

Om vi tar ett exempel. Nationella prov i NO. Du kommer i förväg få reda på vilket område du ska ha prov i. Tror det är någon månad i förväg. Om du lägger uppbrott arbete går bra. Om du har 30 dagar till provet och boken består av 200 sidor, kan du läsa typ 8 sidor varje dag och GOOGLA upp det du inte kan. Sista dagarna kan vara bra till för att läsa genom allt en sista gång.

Det handlar om att lägga upp sitt arbete. Du säger att du ska börja 8:an nu i höst.  Ta det lugnt! Tycker att du inte ska oroa dig!  smile

Senast redigerat av TeknikPöjke (2015-06-11 23:29)

Sista året på Teknikprogrammet smile

Faabz
Medlem

Registrerad: 2013-07-12

Grabben, ta det lugnt! Det är viktigt inför alla prov.

Och det finns också en studieteknik som jag tror hade passat dig rätt bra, den kallas flashcards och det finns en liten guide till den om du trycker på "wiki" och sedan går in på studieteknik.

Jag har inga drömmar, endast mål.

cashaoo
Medlem

Registrerad: 2015-01-27

TeknikPöjke skrev:

Om vi tar ett exempel. Nationella prov i NO. Du kommer i förväg få reda på vilket område du ska ha prov i. Tror det är någon månad i förväg. Om du lägger uppbrott arbete går bra. Om du har 30 dagar till provet och boken består av 200 sidor, kan du läsa typ 8 sidor varje dag och GOOGLA upp det du inte kan. Sista dagarna kan vara bra till för att läsa genom allt en sista gång.

Det handlar om att lägga upp sitt arbete. Du säger att du ska börja 8:an nu i höst.  Ta det lugnt! Tycker att du inte ska oroa dig!  smile

Problemet är att i min skola får vi reda på vilket NP vi har ca 2 veckor innan provet, då kommer det bli riktigt stressigt kan jag säga.

It’s okay to not know, but it’s not okay to not try!

Sonny Crockett
Medlem

Registrerad: 2015-08-08

.

Senast redigerat av Sonny Crockett (2016-12-05 17:25)

" People never change, they only get old "

Sidfot