Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Ta med sig väska till klassrummet?

shadowdance248
Medlem

Registrerad: 2014-11-11

Ta med sig väska till klassrummet?

Brukar det vara ok att ta med sig en väska till klassrummet?

Tomorrow, you wish you started yesterday.

Nilo1
Avstängd

Registrerad: 2015-03-14

Re: Ta med sig väska till klassrummet?

Ja dock brukar mina klasskamrater tycka att det är konstigt

shadowdance248
Medlem

Nilo1 skrev:

Ja dock brukar mina klasskamrater tycka att det är konstigt

ok,tack. Jag vill ta med mig en lite mindre axelväska för att ha anteknicksblock, de böcker jag ska ha på lektionen, pennfack och dator när vi ska ha religion/geografi/svenska då vi skriver på dator 90% av lektionerna.

Luft
Medlem

Registrerad: 2014-09-18

nej det är inte konstigt om du har en dator med dig

A complicated thing is just a bunch of simple things put together.

Khudermosavi
Medlem

Registrerad: 2015-03-18

Det är inte konstigt, jag brukar dock anse att det är enklare utan väska att bära med sig till klassen. Det enda undantaget är om jag har med mig bärbar dator.

Red12
Medlem

Registrerad: 2015-04-27

Jag har det varje dag.

Teknik314
Medlem

Registrerad: 2014-09-13

Går in I klassrummet varje dag med min väska och dator.. Hänger bara av jackan i skåpet. För lat tongue

Sista året på Teknikprogrammet smile

Khudermosavi
Medlem

Registrerad: 2015-03-18

TeknikPöjke skrev:

Går in I klassrummet varje dag med min väska och dator.. Hänger bara av jackan i skåpet. För lat tongue

Ni får inte komma in med jackan till klassrummet? annars vore det lättare att göra som mig, skaffa sig lite mini-hyllor till skåpet (50 kr) och bara dra in och ut böckerna + datorn därifrån varje gång, och bära på sig jackan, för att ta av i klassrummet och hänga på stolen.

Du vinner på det:
1) mer tid att lata på dig.
2) Inte krångla runt med jackan.
3) finare skåp.

örjan lax
Medlem

Registrerad: 2012-12-01

jag har min väska med mig överallt i skolan lol för lat för att gå till skåpet. Ibland så kan jag ha på mig min jacka en hel skoldag. ahhh

shadowdance248
Medlem

Khudermosavi skrev:

TeknikPöjke skrev:

Ni får inte komma in med jackan till klassrummet? annars vore det lättare att göra som mig, skaffa sig lite mini-hyllor till skåpet (50 kr) och bara dra in och ut böckerna + datorn därifrån varje gång, och bära på sig jackan, för att ta av i klassrummet och hänga på stolen.

Du vinner på det:
3) finare skåp.

Jag får inte ta med jacka. När jag började sjuan, då jag tog med mig jackan, sa läraren att jag skulle springa och lägga den i mitt skåp. Jag hatar mitt skåp nu eftersom det finns jättemånga böcker som ligger över varandra. Om jag försöker ta ut en så kan allt rasa på marken. skulle vara så skönt att ta dem böcker jag har för dagen från skåpet och lägga i en väska. Då skulle det vara så otroligt skönare. Plus så behöver man inte gå till fjärde våningen för att hämta böcker, då vi har lektion i källaren. En axel väska perfektion...

Marisen
Medlem

Registrerad: 2011-11-05

Vi använder inte ens våra skåp längre, alla ta in jackor och väskor...lol

Teknik314
Medlem

Registrerad: 2014-09-13

Khudermosavi skrev:

TeknikPöjke skrev:

Du vinner på det:
3) finare skåp.

Jo det får vi, men jag hänger ändå av den varje morgon. En anledning till att jag inte använder skåpet så mycket är att mitt skåp är ett  "bottenskåp".

Sista året på Teknikprogrammet smile

Sidfot