Meddelande

Du befinner dig just nu på en äldre version av Pluggakuten, gamla.pluggakuten.se. Nya Pluggakuten lanserades den 6 februari 2017 och du finner forumet på www.pluggakuten.se.

På gamla.pluggakuten.se kan du fortfarande läsa frågorna och svaren som ställts, men du kan inte skapa ett nytt konto eller nya trådar. Är du redan medlem kan du däremot fortfarande logga in och svara i befintliga trådar. Nya frågor och nytt konto skapar du på det nya forumet, välkommen dit!

Engelska 6 nationella prov

.:FinalFantasy:.
Medlem

Registrerad: 2013-05-01

Engelska 6 nationella prov

Hej,

Eftersom np i engelska 6 börjar snart undrar jag om någon som möjligtvis redan har läst kursen kan dela med sig av hur de nationella proven i engelska 6 brukar vara (svåra, lätta?).

Och om det inte är för mycket att begära skulle någon kunna dela med sig av bra sidor att träna till inför np (om man bortser från uppgifterna på skolverkets hemsida)?

Tack i förväg.

BergeN
Medlem

Registrerad: 2013-11-02

Re: Engelska 6 nationella prov

Årets np writing för engelska 6 handlar väl om "the 24/7 society"? Och vad kan man skriva om det?

Sixten11
Medlem

Registrerad: 2014-04-24

Själv så går jag i sjunde klass vilket betyder att jag hade nationella proven föregående år. Enligt mig så var nationella proven generellt extremt lätta, speciellt de engelska. Om jag ej minns fel så hade minst 40% av min klass betyget A på de engelska nationella proven, dock så kan säkert proven ha förändrats.
Vet tyvärr inte några bra sidor i utbildningssyfte, men kan definitivt tipsa om att läsa engelska böcker, vilket kommer förbättra ditt ordförråd samt din grammatik.
Lycka till! smile

Joad98
Medlem

Registrerad: 2013-11-25

Sixten11 skrev:

Själv så går jag i sjunde klass vilket betyder att jag hade nationella proven föregående år. Enligt mig så var nationella proven generellt extremt lätta, speciellt de engelska. Om jag ej minns fel så hade minst 40% av min klass betyget A på de engelska nationella proven, dock så kan säkert proven ha förändrats.
Vet tyvärr inte några bra sidor i utbildningssyfte, men kan definitivt tipsa om att läsa engelska böcker, vilket kommer förbättra ditt ordförråd samt din grammatik.
Lycka till! smile

Det är lite skillnad på nationella proven i årskurs 7 och Engelska 6. Jag vill inte vara dryg eller så men jag tror inte att du kan bidra så mycket med din erfarenhet eftersom de flesta redan gjort nationella prov många år.

Trean på Natur/Natur

niklas13
Medlem

Registrerad: 2013-04-24

Vet någon vad för frågor som kommer på den muntliga delen det här året "Power of language"? Gärna skriv till mig om ni kan bidra något, uppskattar det väldigt mycket.

Vet någon vad man ska skriva om också på skrifliga delen den som är "24/7" om det finns någon argumenterande del i den och vad de vill att man skriver på den då?

niklas13
Medlem

Registrerad: 2013-04-24

Hur gick det för alla vad valde ni att skriva om?

viviane
Medlem

Registrerad: 2014-05-06

hi
english 6 for national test it's about 24/7 society. have anybody any idea about the subject we are going to write about? please help me if anybody did it. was it easy or not??

Sareta
Medlem

Registrerad: 2014-05-01

niklas13 skrev:

Hur gick det för alla vad valde ni att skriva om?

Kommer du ihåg alla ämnen?

viviane
Medlem

Hej idag gjorde jag läsförståelse och jag tror det var lite svårt men hörförståelse var lätt men ja undrar om rubriken???kommer inte ihåg var det David...ship jag vet inte hur gick det???

viviane
Medlem

Uppsatsen var lätt också för att det beredas redan

iidajohaansson
Medlem

Registrerad: 2014-05-28

Vad handlade hörförståelsen om?? Kan någon berätta kortfattat?smile

Fattarnada
Medlem

Registrerad: 2014-10-20

Jag ska skriva i morgon... Nån som kan ge mig tips och råd? smile

VERONICA22
Medlem

Registrerad: 2016-04-25

Vet någon vad man ska skriva om på skrifliga delen "24/7" society?

VERONICA22
Medlem

Registrerad: 2016-04-25

Jag ska skriva nästa vecka. Någon som kan hjälpa till o ge mig tips och råd?

Sidfot